PAX organizatörü ReedPop, Gamer Network’u satın aldı

PAX organizatörü ReedPop, Gamer Network’u satın aldı

GamesIndustry.biz, Eurogamer, EGX ve RockPaperShotgun’un artık yeni sahibi var

PAX ve New York Comic Con’un arkasındaki şirket olan ReedPOP, medya devi Gamer Network’u açıklanmayan bir miktar ile satın aldı.

Bu hareket demek oluyorki, etkinlik işleriyle ilgilenen ReedPOP, artık GamesIndustry.biz, Eurogamer, RockPaperShotgun, USgamer, Outside Xbox, VG247, ve Digital Foundry gibi bir dizi önemli video oyun medyası yayınlarını işletiyor olacak. Bunların yanısıra EGX ve EGZ Rezzed gibi İngiltere’nin en büyük video oyun fuarlarını da sergiliyor olacaklar.

Gamer Network Başkanı Ruper Loman, ReedPOP’un küresel oyun stratejisini geliştirmeye devam edecek. Simon Maxwell ise COO’dan Gamer Network MD’ye, ReedPOP UK’nin VP rütbelerine terfi etti.

Başka hiçbir değişiklik yapılmayacak ve tüm Gamer Network personeli konumlarını koruyacak. Gamer Network’un yeni Brighton ofisi ise önümüzdeki ay tamamlanacak.

ReedPOP, RELX Grubu’nun bir parçası olan Reed Exhibitions’un bir bölümüdür. ReedPOP, PAX, New York Comic Con, MCM Comic Con, Star Wars Kutlamaları, TwitchCon ve bunun yanında Seul, Paris, Hindistan, Avustralya ve Chicago’da da Comic Con etkinlikleri sergilemektedir.

Loman yaptığı açıklamada “ReedPOP grubuna katılmaktan büyük mutluluk duyuyoruz.” dedi.

“Paylaştığımız hırs ve strateji, önümüzdeki adımlardan son derece heyecan duyduğumuz anlamına geliyor. Çevrimiçi kanallarımızın ve Avrupa konumlu olan etkinliklerimizin saygın bir konuma sahip olması da bizi son derece mutlu ediyor.

“Bu noktaya kadar herhangi bir dış yatırım olmadan ve kendi şartlarımızla büyümüş olmaktan gurur duyuyoruz. Gamer Network, tamamen ziyaretçilerin, okuyucularımızın ve izleyicilerimizin ihtiyaç ve tutkularına odaklanarak 18 yıllık üst üste gelir ve kitle büyümesi elde etti ve şirketi daha da ileriye götürmek için bizimle aynı düşüncede olan bir ortak bulduğum için daha mutlu olamazdım. Bu inanılmaz yolculuğumuzda bize eşlik eden ve katkıda bulunan herkese teşkkür ediyor ve buradan nereye gidebileceğimizi gerçekten görmek için sabırsırlanıyorum.”

ReedPOP’un küresel lideri Lance Fensterman ise şu sözleri ekledi:
“ReedPOP ve Gamer Network’u, PAX ve EGX’i bir araya getirmek, bunlar sadece hayallerimizde gördüğümüz şeylerdi. Dünya çapındaki hayranlarımızı son derece etkileyecek olan yeni konseptleri hayal etmekten son derece heyecanlıyız.”

GamesIndustry.biz, Fensterman’a satın alış, bunun PAX ve EGX için ne anlama geldiği konusunda bazı hızlı sorular sormayı başardı.

Anlaşma nasıl gelişti?

Lance Fensterman

Altı ya da yedi yıl önce Gamer Network’den EGX aracılığıyla, daha önceden bilindiği gibi Eurogamer Expo aracılığıyla keşfettim. Bazı şovları ziyaret ettikten sonra Rupert ile tanıştım. Birlikte zaman geçirdim ve oyun dünyasına yönelik girişimciliğini, vizyonunu ve tutkusunu gerçekten takdir ettim. Ve zamanla dijital iş hakkında daha fazla bilgi edinmeye ve bunların nasıl bir araya geldiğini öğrenmeye başladım.

Kişisel ilişiki gerçekten iş ilişkisinden önce geldi, ancak bir gün bu müthiş şirketleri bir araya getirmenin bir yolunu bulabileceğimizi umuyorduk. Zamanlamanın ikimiz için de doğru olması birkaç yıl aldı ama işte buradayız.

ReedPOP’u Gamer Network’un markaları ile uyum sağlamasını sağlayan şey nedir?

Bence ekibimiz arasında değer verdiğimiz şeylerde bir çok benzerlik var; topluluk odaklılık, oyuncularla gerçekten bağlantı, toplumdan gelen ve topluma hizmeti seven ekipler, saygı ve eğlence kültürü ve yenilik. ReedPOP tarafında, farklı türde etkinlikler ve daha fazla kaynak ile kullanımımız arasında biraz daha çeşitlilik var ve ayrıca, Gamer Network’ın bize yardımcı olabileceği bazı ihtiyaçlarımız var. Bence bir eş olmak için yeterli ortak yönümüz var.

Neden medya markalarımızı istediniz veya ihtiyaç duyuyor musunuz?

Gösterilerimizin duvarlarının dışındaki taraftar topluluklarımızla kurulacak bir ilişki olduğuna inanıyoruz. Oyuncular 7 gün 24 saat internete bağlı ve onlara bağlanmalarına yardımcı olmak ve canlı etkinliklerimizin dışında bilgi ve eğlence sunmalarına yardımcı olmak için çevrimiçi bir ürüne ihtiyacımız olduğunu hissediyoruz. Ayrıca, olaylarımız büyüdükçe ve bir kısmı artık tükendiğini, doğru uzmanlıkla bizzat orada bulunamayan hayranlara daha iyi eğlenceler getirebileceğini görüyoruz. Son olarak, indie geliştiricilerden cosplayerlere, kendi giyim hatlarını yaratan insanlara kadar, olaylarımıza gelen insanlar hakkında anlatacak çok sayıda hikaye var – hikayelerini anlatmaları için platformlar yaratmanın gerçekten de güçlendireceğini düşünüyorum.

EGX (Üstte) ve PAX (Aşağıda)

Etkinlik uzmanısınız, bu anlaşmanın EGX’yi nasıl etkileyeceğini düşünüyorsunuz?

David ve Rupert’ın ekibinin zaten yarattığı ihtişamın çoğaltılmasına yardımcı olabileceğimizi düşünüyoruz. Daha büyük, daha hızlı. Şovları önemli ölçüde değiştirmek istemiyoruz, ancak PAX gösterilerinden yararlı olabilecek çok deneyime sahibiz. Sadece araya girip yardım etmek istiyoruz. Bu şovlar, daha fazla el yardımı oluşturmak için tamamen yorucu.

PAX ve Reed’in diğer olayları için Eurogamer, GamesIndustry.biz, vb.’nin ne yapmasını bekleyebiliriz?

İçerik ve içerik yaratmanın büyük bir parçası olduğunu düşünüyoruz. Bununla birlikte, heyecan verici olanı düşünüyorum, daha önce hiç düşünmediğimiz fikirleri ve yenilikleri olan Gamer Network ekibi ile etkileşime girip onlara bunları gerçekleştirebilecek kaynakları sunacağız. İşbirliği olanakları çok sayıdadır ve çevrimiçi toplulukları canlı etkinlikler için bir fırlatma rampası olarak kullanmak – ve tam tersi – çok heyecan vericidir.

Gamer Network Berlin EGX’i duyurdu ve zaten Paris’te bir etkinlik düzenliyorsunuz. Bu yüzden, Avrupa’da yaygınlaştırılacak daha çok etkinliğin olacağını tahmin edebilir miyiz?

Bir yerden toplanmayı isteyen hayranlarınız varsa, amacımız onlar için bir şeyler inşa etmektir. Yani evet, sanırım bunu yapmak istiyoruz, ancak doğru pazarda doğru zamanda. Çoktan şaşırtıcı olaylar var ve amacımız ekleme uğruna daha fazla şey eklemek değil – bir ihtiyaca baktığımızda ve onu karşılayabileceğimizi düşündüğümüzde, bu fırsatları ciddi bir şekilde keşfedeceğiz.

Gamer Network ve MCM gibi diğer Avrupa operasyonları arasındaki ilişki nasıl işleyecek?

Tam olarak nasıl oynanacağı görülüyor ancak biz bu markaların ve ekiplerin bir şekilde birlikte daha iyi çalışacağına inanıyoruz. Gamer Network, pop kültürden ziyade oyunlara odaklanır ve MCM gösterileri onlardan daha fazla oyunla daha güçlü olur – dolayısıyla orada kesinlikle işbirliği olanakları da vardır.

Planlarda daha fazla satın alma var mı?

Asla asla demeyelim, ancak dört ay içinde İngiltere’deki en büyük pop kültürü ve oyun organizatörü olmak için iki istisnai anlaşma yaptık. Bence artık hayallerimize, markalarımıza ve yeni ekiplere kendimizi ispatlamaya çalışmamızın zamanı geldi.

 

 

 

Yorumlar (0)

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir