Facebook

Facebook: “Espor’u sonuna kadar destekliyoruz” 

Önde gelen sosyal ağ, neden çok sayıda geliştirici ve profesyonel oyun ligleriyle ortaklık kurduğunu açıklıyor. 

Facebook, kendini Espor yayınlarını yayınlamak için bir sonraki büyük platform haline getirmekte kararlı. Bugün ise popüler bir rekabetçi oyunu olan bir firmayla ortaklık gerçekleştirdiğini açıkladı.  

Hi-Rez Stüdyoları ve World Esports Association, bu sonbaharda Paladins Premier League adı altında bir lig hazırlayıp tüm içeriği yalnızca Facebook Live aracılığıyla yayınlayacak. Etkinlik, aynı firma tarafından hazırlanan ve Temmuz ayında yayınlanacak olan 350,000 dolar ödüllü Paladins Global Series’den sonra gelecek.  

Facebook’ta Küresel Oyun Ortaklıkları Yöneticisi Leo Olebe GamesIndustry.biz’e verdiği röportajda “Sonuna kadar destekliyoruz. Tüm kartlarımızı ve çiplerimizi masaya koyuyoruz. Temelde oyunların insanları birbirine bağlamak için inanılmaz bir araç olduğuna ve videoların da bunu yapmanın iyi yol olduğuna inanıyoruz. Bu iki konudaki bilgilerimizle yola çıkarak yatırım yapacağız. Bazı şeyleri başarıp bazı şeyleri başaramayacağız.” dedi. 

Hi-Rez, Twitch gibi oyun içeriklerine daha uygun bir ortam yerine Facebook ile ortaklık kurmalarındaki çeşitli nedenleri açıkladı.  Bu sebeplerden bir tanesi de Paladins Premier League ve Global Series. Bu turnuvaların oluşmasının arkasındaki sebep 15 milyon oyuncunun bulunduğu topluluğun ekip kurmak ve maçlar düzenlemek için Facebook’u kullanması. Geliştiriciler de resmi Paladins grubunda ellerinden geldikçe yardım etmeye çaba gösteriyor. 

Yardımcı Kurucu ve Müdür Todd Harris ise “Gerçekten hiçbirşeyle karşılaştırılabilir derecede değil. Paladins global bir oyundur. Facebook’un topluluk ve videolar hakkında yaptığı açıklamaları gördük. Her iki konu da bizim genimize işlemiş konular. Bu görüşleri paylaşan bir ortağımızın olması bizi iyimser kılıyor.” dedi. 

Olebe ayrıca, Facebook özellikle video oyunuhayranları için tasarlanmış bir sosyal ağ olmaktan ziyade, kapsamlı bir sosyal ağ olduğunu açıklayıp, sosyal ağı kullanan kitlenin aktif ve geniş olduğunu vurguladı.  

“Aylık 800 milyon civarında Facebook oyuncusu var. Bu yüzden böyle harika ortaklıklar sayesinde oyuncuların birbirlerini bulmalarına, anlamlı bağlantılar kurmalarına ve Paladins gibi oyunlarda harika bir deneyim yaşamalarını sağlayabiliriz. Facebook gerçekten geniş bir ortam. Sayılarını bilmediğimiz derecede gruplarda oyuncular var ve iyi vakit geçiriyorlar. Bu yüzden bu ortaklık gerçekten iyi bir fırsat. Dünya’daki diğer oyuncular, toplamda kaç kişinin oyunu oynadığını bilmiyor. Bu gibi sorunları çözmek için elimizden geleni yapıyoruz. Oyuncuları seviyoruz ve onlar için harika şeyler yapmaktan hoşlanıyoruz. Bu bizim için oldukça eğlenceli.” 

Harris, stüdyoların “kapsamlı Espor ekosistemleri” oluşturabileceğine örnek olarak Paladins’i gösterdi. Oyuncular diğer hayranları bulmak için Facebook Grupları’nı kullanabilir, Paladins Global System’de rekabet etmek için takım kurabilir, maçlarını yayınlayabilir ve Premier League takımlarından biri tarafından keşfedilebilir. 

“Oldukça kapsamlı bir vizyonumuz var ve bunu başarmak için de çok kapsamlı bir platforma ihtiyacımız var.” dedi.

 

Oyun bölümünün ve Espor ortaklıklarının başı Patrick Chapman ise canlı turnuva yayınları ile olabilecek olanakları keşfetmeye oldukça istekli. Bu konudaki görüşlerini şöyle dile getirdi: “Beni içerik paylaşma ve Espor içeriği yayınlama konusunda en çok heyecanlandıran şey, bir Espor etkinliğindeki her katılımcıyı bir dağıtım kanalı olarak kullanma olanağı ve çapraz gönderilmiş video olarak adlandırdığımız yeni bir yayıncılık ürününü kullanma yeteneğidir.” 

Özel yayın ortaklığı ayrıca Facebook’un daha fazla oyun video içeriği barındırma stratejisi ile doğrudan ilişkili. Gerek Espor rekabetleri olsun, gerek Youtube stili yayıncılar olsun. Hatta direk geliştiriciler ve yayıncılar tarafından paylaşılması istenen oyun tanıtım videoları ve röportajlar da Facebook’un stratejileri arasında mevcut.  

“İnsanlar video aracılığıyla deneyim paylaşma fırsatına sahip olduklarında birbirlerine daha bağlılar, meşguller. Bunun karşılığında daha çok paylaşıyorlar ve daha iyi topluluklar kuruyorlar. Bir şirket olarak, genel misyonumuzu insanlara daha iyi topluluklar kurma ve dünyayı birbirine daha da kınlaştırma fırsatı sunmak için değiştirdik.” 

Olebe ayrıca, Facebook’un Espor alanınına girişindeki sebebin henüz ticari olmadığını belirtti, “Evet, şaşırtıcı bir reklamcılık işimiz var ve bu inanılmaz şeylerin neredeyse tamamı Facebook’ta gerçekleşiyor. Ancak biz, olağanüstü derecede cömert olan oyunlarda inanılmaz topluluklar oluşturmanın peşindeyiz.”  

Muhteşem video teknolojileri geliştiriyoruz, mümkün oldukça çok şaşırtıcı ortaklıklar kuruyoruz ve platformda gerçekten neyin işe yarayıp yaramadığını görüp daha sonra bununla ilgil çalışmalar yapmanın peşindeyiz. Yatırım yapmamızdaki sebep oyunculara inanılmaz bir deneyim yaşatmak ve onların topluluklar oluşturmasını sağlamak. “ 

Facebook ise bunlarla yetinmemekte kararlı. Şirket geçen ay Gamescom’da benzer ortaklıklar kurmak için, kullanıcılarının izlemeyi sevdiği bir sonraki oyunu bulmak amacıyla daha çok geliştiriciler ve yapımcılar ile iletişime geçti. 

Olebe ise “Harika bir oyun olmalı.” dedi. “Herkesin seveceği, 15 milyon kişinin oynadığı bir oyun. Bunun yanında, eğer yeterli bir oyun tecrübeniz yoksa, zorlamamanız sizin için en iyisi.” 

“Harika derecede iyi geliştiriciler arıyoruz. Bu şeylerin en fazla nereye gidebileceğini derinlemesine düşünme konusunda istekli olunması gerekiyor. Bu, yalnızca bugün odaklanacağımız bir ortaklık değil. Yeni teknoloji ve yeni fikirler hakkında düşünüyoruz. Hi-Rez ekibinden yaptıklarımız ve yapabileceklerimiz konusunda geri bildirim alma fırsatı bizim için paha biçilemez.”  

“Facebook’ta, her zaman önce şaşırtıcı şeyleri inşa etmeyi ve yolun sonunda ekonomik açıdan uygulanabilir bir hale getirmeyi öğrendik.”

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir