Oyun endüstrisi, film ve spor sektörünü geride bıraktı

Oyun endüstrisi, film ve spor sektörünü geride bıraktı

2020'de oyun sektörü, film ve Kuzey Amerika'daki spor sektörünün toplamından bile daha fazla para kazandı.

Her geçen sene gücüne güç atan oyun endüstrisi, dünyanın dört bir yanında ayak seslerini duyurmaya devam ediyor. Popülaritesi deli gibi artan oyunların her yaştan insana ulaşması ve günlük hayatta telefonunuzla bile kolayca oyun oynanmasıyla; bu sektör film ve dizi gibi astronomik rakamların döndüğü endüstrilerle boy ölçüşmeye başlamıştı.

Bu sene ise malumunuz olan Covid-19 salgını ile oyunlara ve oyun donanımlarına ilgi oldukça arttı. Pandemi nedeniyle evde kalan her yaştan insan konsol, PC ve mobil olmak üzere çeşitli platformlardan sayısız oyunlar oynadı. Bu salgın oyun sektörüne doğrudan katkı yapıp oyuncu sayısını arttırırken aslında spor ve film gibi alanlarda da büyük sıkıntılar açtı. Tabii ki pandemi yüzünden ertelenen oyunlar olsa da çalışmalar aksasa da; sinemaların kapanması, spor müsabakalarının seyircisiz oynanması gibi etmenler o sektörleri daha doğrudan etkilemiş oldu.

IDC’nin paylaşmış olduğu verilere göre oyun endüstrisi 2020 yılında geçen seneye oranla yüzde 20 artış göstererek 180 milyar dolarlık bir değere ulaştı. Global film endüstrisinin değeri, geçen sene her şey yolundayken bile 100 milyar dolar civarlarındaydı. Bu iki dev sektörün yanı sıra Kuzey Amerika’daki spor endüstrisinin 2020’deki verilerini de paylaşan IDC, bu endüstrinin ise bu sene 75 milyar dolarda kaldığını vurguladı. Açıklanan bu rakamları göz önünde bulundurduğumuzda oyun endüstrisinin 2020’de film ve spor sektörünü geride bıraktığını rahatça söyleyebiliriz. Tabii ki bu kıyaslamada tüm dünyadaki değil Kuzey Amerika’daki spor sektörünü örnek alsak da, oyun sektörünün bu başarısını asla küçümseyemeyiz.