VR içeriklerine harcanan para 1 milyar doları geçti

VR içeriklerine harcanan para 1 milyar doları geçti

2020 içerisinde sanal gerçekliğe olan ilgi büyük bir artış gösterdi.

Pazar analizinde uzman firma Omdia tarafından son yapılan araştırmaya göre VR içeriklerine harcanan para 1 milyar doları geçti. Uzun yıllardır oyun ve teknoloji alanlarında yer bulmaya çalışan sanal gerçeklik cihazları her geçen gün bu amacına daha da yaklaşıyor. 2020 yılı içerisinde 6.4 milyon adet satmayı başaran sanal gerçeklik cihazları, yalnızca içeriklerine harcanan parayla 1.1 milyar kazanç elde etti.

Omdia tarafından yapılan araştırmaya göre ise VR piyasasına olan bu ilgi hızla büyümeye devam edecek. Açıklanan tahminlerin doğrultusunda 2025 yılında yalnızca sanal gerçeklik içeriklerine harcanan paranın 4 milyar dolar civarını bulması bekleniyor. Bu harcamaların yüzde 90 oranının ise oyunlar üzerinden yapılacağı tahmin ediliyor. Oyun sektörünün hem mobil hem geleneksel alanda her geçen gün hızla büyüdüğünü göz önüne alırsak sanal gerçeklik cephesinin de bundan nasiplenmesi sürpriz olmaz.

Yazılımsal ve donanımsal satışları birlikte ele aldığımızda ise 2020 yılında 3.2 milyar dolarlık bir kazanç söz konusu. Yapılan araştırmalara göre hem içeriklerden hem de VR gözlüklerinden elde edilen kazanç, 2025 yılı itibariyle 10 milyar dolar civarına ulaşacak. 2020 içerisinde sanal gerçeklik sektörü yaşanan pandemiye rağmen iyi bir büyüme gösterdi fakat yapılan araştırmaya göre bu senenin ilk yarısında Covid-19 yüzünden yaşanan üretim zorluğu ve yıl sonuna doğru yeni nesil konsolların çıkmasıyla oyuncuların harcamalarını o yönde kullanması nedeniyle büyümenin potansiyeli limitlenmiş. Dünyayı sarsan bir salgına rağmen hızla büyüyen VR sektörü normal şartlarda ne kadar daha iyi bir performans gösterirdi tahmin etmek zor.