Square Enix Avengers’ın hüsran olduğunu kabul etti

Square Enix Avengers’ın hüsran olduğunu kabul etti

Square Enix başkanı Yosuke Matsuda Marvel's Avengers'ın başarısızlığını gelecek yeni içeriklerle telafi etmek istediklerini söyledi.

Square Enix için şüphesiz 2020 yılının en çok kazanç sağlamasını bekledikleri oyunları Marvel’s Avengers’ı bu halde görmek oldukça zordur. Kasım ayının başlarında Square Enix’in 2020 mali takviminin ilk yarısıyla ilgili paylaştığı raporda Avengers’ın başarısızlığı gün gibi ortadaydı. Oyuncuların beklentilerini karşılayamayan oyun bunu satış rakamlarına da yansıtmıştı. Açıklanan ilk raporlarda görüldüğü üzere Marvel’s Avengers Square Enix’i 48 milyon dolara yakın bir zarara uğratmıştı.

Tüm bu zarar haberlerinden sonra ise oyunun Steam üzerindeki aktif oyuncu sayısındaki azalma da dikkatleri çekti. 14 Ağustos 2020 tarihinde piyasa sürülen Avengers’ın şu an itibariyle aktif oyuncu sayısı 400 kişinin altında seyir ediyor. Oyun çıkalı 3 ay olmasına rağmen bu denli hızlı bir düşüş yaşanan hayal kırıklığını ve başarısızlığı da güzel bir şekilde özetliyor. Özellikle Square Enix’in Marvel’s Avengers bir servis oyunu olarak çıkarttığını ve planlarını bu yönde yaptıklarını düşünürsek bilanço onlar için daha da ağır oluyor. Servis oyununu bilmeyen okurlarımız için, oyunun bir ekosistem olarak oluşturulduğu ve ek içeriklerle desteklenerek oyuncuları uzun süre kendi içinde tutan oyunlar olarak özetleyebiliriz. Böylece, son dönemlerde bu türde Anthem ve Fallout 76 gibi başarısızlıklardan sonra Avengers’ta bu kafileye eklenmiş oldu.

Square Enix başkanı Yosuke Matsuda ise yaptığı açıklamayla Marvel’s Avengers’ın başarısızlığını kabul etti. Buna ek olarak ise Matsuda oyunun yavaş ilk satışlarını gelecek içeriklerle telafi etmeye çalışacaklarını da söyledi. Bu saatten sonra oyun ne denli toplanır ya da kaybettiği oyuncu kitlesini ne denli tekrardan yakalayabilir bilinmez. Umuyoruz ki Square Enix’in bu yaşadıkları sadece markaya güvenip kolaya kaçan tüm geliştiricilere ders olur.