Square Enix için kazanç oranları dengeleniyor

Square Enix için kazanç oranları dengeleniyor

Square Enix, 30 Haziran 2017’de sona eren yılın ilk üç aylık sonuçlarını açıkladı.

Hemen ortaya çıkan durum, bir önceki yıla göre net satışların % 11,3’lük bir artışla 57 milyar ¥’ye yükseldiğini gösteriyor. Satışlardaki bu artış, kârı % 56.8 artışla 8.37 milyar ¥’e yükseltti. Bu gelirin kaynağı, faizin bulunduğu yerdir. Kutu oyun satışlarının düşme eğilimi hakkında konuştuk. Bu özellik, Gamestop NYSE ve Game LON gibi oyun perakendeci şirketlere zarar veriyor. Neyse ki Square Enix ve diğer yayıncılar için mobil oyunlar ve dijital satışlar patlıyor.

Çekirdek oyunlar olarak görülen şeyler aslında bu çeyrekte düştü ve sadece 11 milyar ¥ gelir elde etti. Bu, bir önceki yılın aynı dönemine göre 12.22 milyar ¥ ‘lık bir düşüş oldu. Bununla birlikte, MMO’lar ters yönde hareket ederek 5.6 milyar ¥ ‘dan 9.3 milyarlık bir artış gösterdi. En büyük kazanç olduğu kanıtlanan şey, mobil/tablet pazarı ve tarayıcı tabanlı PC oyunları için piyasaya sürülen başlıklarla olmuştur. Bu alandaki artış 197 milyar dolardan 237 milyar dolara yükseldi.

Üç ay önce Square Enix‘in 2017 mali yılına baktık. Bazı bölgeler, önceki yıldaki trendleri takip etmiştir. Ancak diğerleri bu eğilimi aşıyor gibi görünüyor. Bir örnek MMO’larla birlikte verilir. Bölge, bir önceki yıla ait toplam MMO gelirinin yalnızca %40’ını tek başına elde etti. Bu, mobil ve tarayıcı başlıklarının istikrarlı bir şekilde artmasıyla birlikte dijital eğlence bölümünde gelirde artışa neden oldu.

Square Enix, bir takım yayıncıların aksine, çekirdek oyunların ötesinde gelir akışlarına sahiptir. Büyük alan, Taito markası altında yönetilen çarşı oyunlarından geliyor. Bununla birlikte, çeyrek boyunca hiçbir yeni bülten çıkarmadan, bu hafif bir düşüş gördü. Eğlence gelirleri, üçüncü çeyrekte bir düşüşle birlikte, 103 milyar ¥’dan 8.9 milyar $’a geriledi. Neyse ki şirket, yayın kolunun istikrarlı seyrettiğini ve önceki yılın rakamlarıyla eşleşen 2, 2 milyar € ürettiğini gördü. Küçük bir büyüme alanının bir kısmı, 1,4 milyar ¥ ‘lardan 21 milyar ¥’a yükseldi. Bu aynı zamanda malın şirket için şimdiye kadarki en yüksek ve gelirdeki üçüncü ardışık artış.

İki ay önce IO interaktifinin yönetim alımını takiben, Square Enix de büyük kayıp yaratan geliştirme ekiplerinden birini kaldırdı. Bu, IO Interactive’in Hitman IP’si haklarına sahip çıkmasını görmesine rağmen, uzun vadede şirkete destek sağlayacak. Neyse ki şirket için bu mevcut çeyreğin daha da güçlü sonuçlar alması muhtemel. Dragon Quest XI’nin ilk ayda 3 milyondan fazla sattığını gördüğü için HD oyunları bölümünde bu özellikle doğru olacaktır. Bunu Final Fantasy XIV ve son Stormblood gelişmesi gibi MMO’ların başarısı ile birleştirin, yıl Square Enix için iyi görünüyor.