Electronic Arts, mali yılı içerindeki birinci çeyrek sonuçlarını açıkladı

Electronic Arts, mali yılı içerindeki birinci çeyrek sonuçlarını açıkladı

Oyun dünyasının devi, dijital pazarda artış gösterdi.

Electronic Arts, 1 Nisan 2018’den 30 Haziran 2018’e kadar sürmüş olan yılın ilk mali çeyreği adına sonuçlarını açıkladı. Şirketin yetkilileri, bu çeyrekte elde ettikleri başarıların bir kısmını ve ayrıca mali yılın geri kalanı için planlarını da tartıştılar. Bir önceki yıla göre, dijital gelirde bir artış oldu. Anca toplam ve net gelirlerde bir düşüş yaşandı. Electronic Arts CEO’su Andrew Wilson, şirketin dünya çapında daha fazla oyuncuya hizmetlerini ve oyunlarını nasıl bağladığını da anlattı.

Electronic Arts, mali yılı içerindeki birinci çeyrek sonuçlarını açıkladı

Electronic Arts, mali yılı içerindeki birinci çeyrek sonuçlarını açıkladı

Electronic Arts CEO’su Andrew Wilson, “Yeni oyunlar, yeni platformlar ve yeni coğrafyalar içerisinde, dünya çapında daha fazla oyuncu eğlence ile bağlantı kurdu. Her platformda yeni EA SPORTS oyunları ve içeriği, Origin Access Premier ile ilk kez bir abonelik sistemi, ayrıca FIFA ve Madden NFL için önümüzdeki aylarda artan rekabetçi oyun turnuvaları sayesinde oyuncularımıza öncülük etme ve öncülük etme çabası içindeyiz. . Her oyun, her hizmet ve her deneyimle, bir milyar insanı oyuna bağlamak için vizyonumuza doğru adımlar atıyoruz.” şeklinde açıklamalarda bulundu.

Ayrıca, baş finans sorumlusu Blake Jorgenson şirketin gelecek oyunları ve espor kanadına olan vizyonu hakkında bir takım söylemlerde bulundu. Blake Jorgenson, “Gelecek zamanlara odaklanan stratejilerimize, yeni coğrafyalara ve portföyümüzde sürekli gelir elde etmek için ilgi çekici canlı hizmetlere odaklanmaya devam ederken, yılı güçlü bir şekilde başlattık. Mali yılın geri kalanı boyunca piyasaya sürülecek güçlü bir ürün yelpazemiz, canlı hizmetlerimize gelen harika içerikler var. Ayırca, espor etkinliklerimizi büyütmeye devam ediyoruz.” diyerek hem mali yılın ilerleyen zamanlarındaki yapılacakları dolaylı yoldan anlattı, hem de içinde olunan süreci yorumladı.

Electronic Arts’ın bu mali yıl çeyreği ile ilgili performanslardan en çok göze çarpanı ise oyunların dijital ayağı. Dijital kazançlar bir önceki yıla göre %13 artış gösterdi. FIFA Mobile, Çin’de çok popüler oldu ve ülkedeki en çok indirilen iOS oyunu olarak kayıtlara geçti. Mobil cepheden gelen bu başarı FIFA seri için de bir ilki yarttı. Piyasadaki rekabet ortamına göre FIFA, bir önceki sezonuna nazaran bilinirlikte ortalama %80 artış sağladı. Electronic Arts’ın diğer ürünleri, The Sims 4 ve A Way Out’da ilk çeyreği başarıyla kapattı. The Sims 4 oynayan kişi sayısı artış gösterdi.